Den senaste tiden..

Helgen var toppen. Fredags så var jag hos Matilda Persson med folk och förberedde inför fest till dagen efter. På kvällen träffade jag Linnea M. På lördagen var jag med Drewke. På kvällen hade vi överasknings fest för Elin hos Sara. Helt okej roligt! :) Rebecca sov hos mig. Hon fylde även år på natten, alltså på söndagen. Aja, på söndagen iaf så stack jag och Becca till Sara för att hjälpa henne att städa. Sen stack Rebecca hem och till sist var det bara jag och Julia och Sara kvar att städa hos Sara. När vi var klara så gick vi ut. På kvällen träffade jag Maria, Sara, Persson, Filiph och Viktor en stund. Naajsigt som fan med VATTENPIPA (A) HEHE.

igår, skola. stannade i stan med sara efter, när jag kom hem stack jag till farmor och farfar. riktigt härligt att ha varit där nu. och att vi är med igen typ. det är så mysigt hos de äldre också. sen stack jag hem och åt, och sen upp till Linnea där även Sara var. Film och lite sånt :) Drewke kom också lite senare. :)

Idag, ja. skolan ju. vi slutade tidigare, slutar annars tio i fyra om tisdagar, men idag slutade vi tjugo i tre. :D aldrig fel. bussen till Hurva och där hämtade mor mig. när jag kom hem blev det data och vila ett tag, mamma och pappa skulle inte vara hemma på hela kvällen, så jag skulle göra mat. jag kände för att överaska syster när hon kom hem med en stor middag. så jag började dona i köket. Bakade en kladdkaka. Fixade ihop tonfisksallad och stekte potatis. jag fixade en trerättersmiddag.

Förrätt: Tonfisksallad. ( Ett stort salladsblad med tonfiskröra på, över det: gurka och majs. ´Dekoreras med en extra klick tonfiskröra, en finskivad gurka och en bit paprika. (y) )

Varmrätt: Rårivna potatisar, Fläskfillé och kall Beasås. ( 3 st potatisar, skalar bort skalet, sen skalar jag ner potatisarna i en burk. Jag hackar en lök, antingen gul eller röd, det kvittar. Steker upp den i lite smör, i med potatisen och på med olivolja så mycket man vill. Rör om längelänge på lagom värme. Salt/peppra. )
( Skiva en fläskfillé och stek upp bitarna. Krydda valfritt, men jag använder grillkrydda. ) ( Rydbergs kalla Bearneise sås på tub. Asgod! )

Efterrätt: Kladdkakehjärtan med klementin. ( stavning ) ( Kladdkakan är av mammas kladdkakerecept. Orkar inte gå och hämta det nu. Men iaf. För att få hjärtanen så använde jag pepparkaksformar och tryckte ut dem med. Strödde lite vaniljsocker över och runt om som dekoration. ) ( 4 st klementinbitar runt om som dekoration )





Fotade bara efterrätten, så där ovan är den. Riktigt gott!

Efter mat blev de lite data. Gjorde även en Rest till skolan. Alltid lika skönt att bli klar med restuppgifter. :D

Nu ska jag kolla runt på datan lite, sen sova.

Och jag är glad för jag kom på mitt lösen till Skype igår, så nu funkar det igen! :D Adda om ni vill: emiliamille


Aja, godnatt på er. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0