Resan

Okej. På torsdagen för två veckor sen idag så gick jag och mamma hem till Matildas vid ? 9 på kvällen kanske. Innan de hade jag kramat hejdå och gråtit lite där hemma. (a) men vafan, jag har aldrig varit ifrån min familj så länge :/ ) Sen sa jag hejdå till mamma och jag och Matilda gick och la oss. typ 4 på morgonen eller något vaknade vi och gick till bilen och började bilresan mot Italien. Hela dagen tillbringades nästan i bilen. De var drygt, men de var ju inte heller första gången jag åkt bil en hel dag, fast de gör inget för jag tycker det är rätt nice att åka bil (y) På kvällen sov vi på ett hotell i Tyskland, nära gränsen till Österrike.
Dagen efter fortsatte vi mot Italien. När vi kom fram så fixade vi in oss i lägenheten vi skulle bo i. Vädret var väl sådär, så jag och Matilda gick typ runt lite i stan och sånt. Vi åt ute, Spagetti och Köttfärssås ( så klart ) ( Åt de typ alla dagar i Italien ) Sen efter blev jag och Matilda sugna på att bada i havet, så vi gjorde de. Och även hennes pappa. Trots att de va storm, fast de tycker vi bara är ännu roligare då. Sen var de typ mest bad och utemat där, en kväll gick vi på någon nöjespark och åkte karruseller! (y) fan vad modig jag var som åkte så många läskiga karruseller! Jaja, sen en dag gick jag och matilda och hennes mamma på en marknad. Handlade lite olika, sen en dag var vi i någon gammal stad och på en Outlett ( eller hur de stavas ) Handlade en väska där, och tröjor till mamma och pappa. Våra grannar i Italien var klockrent nog svenska stuudentfirare, 10 personer :) haha. de va ganska skojigt faktiskt.
Efter Italien så åkte vi vidare till Wien i Österrike. En riktigt fin stad som jag tycker på något konstigt sätt påminner om Lund :o Var där två nätter på ett hotell. Vi åkte någon guidad busstur och gick och kollade i stan och på något slott typ :) Självklart åt vi Wienerschnitsel ( eller hur de stavas ) när vi va där.
Sen fortsatte resan mot Polen. Vi körde igenom ett land jag aldrig varit i. Tjeckien. Sen kom vi till Polen och där har jag aldrig heller varit innan. Jag tyckte väl sådär om landet. Vi va där två nätter. Stan var fin där vi bodde. Vi åkte första dagen där till Auschwich ( stavning ? ) Vi hade en engelsk guid. Jag kopplade de inte där, hur hemskt allt var och sånt. Lite för att jag inte förstår så mycke Engelska. Men sen igår när vi åkte hem från Polen mot Sverige så började jag gråta lite för då kopplade jag de lite. Och de två senaste nätterna har varit obehagliga bara för de. Men de var riktigt intressant att ha varit där iallafall. Dagen efter de, alltså igår så åkte vi hem. Vi åkte båten på fyra timmar rakt till sverige, och de var första gången jag åkte den. När vi körde till sverige kände jag för första gången under resan hur mycket jag verkligen saknade min familj. Matildas familj släppte av mig, och ja.
Nu är jag hemma och saknar resan som fan redan.
De är inte jätte ofta jag saknar semestrar direkt, men denna resan var speciell. <3
Tack så sjukt mycke bästa vänn för resan.
Bettan, Gertrud, Kim, Shaun, Röd, Påminner du mig om den sen.. och massa mer från den resan.. :)

Lite bilder..




















Fortsätter snart lägga upp..

:)

Hej så länge. Nu ska jag snart dra hem till farfar och farmor. Sen blir de kanske att dra hem till mormor och morfar också. Och ikväll blir de att fira bästaste syster som faktiskt fyller 14 idag. Grattis! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0