Om mig

Jag heter Emilia Birgitta Ågren Påmark och föddes den 15 november 1995 i Lund. Jag bodde på en gård utanför Löberöd tills jag var 5 år då vi byggde villa i Löberöd. Min familj består av pappa Gert-Åke Ingemar Ågren, mamma Malin Birgitta Ågren Påmark, lillasyster Paulina Birgitta Ågren Påmark och våra två hundar Selma och Zlatan.
Pappa Ingemar föddes den 30 oktober 1967 och äxte upp i Löberöd med sina föräldrar och två äldre brödrar.
Mamma Malin föddes den 15 april 1971 och hon växte upp på en gård i Rolsberga utanför Löberöd typ, även hon med sina föräldrar och två äldre systrar.
Lillasyster Paulina föddes den 30 juni 1997, hon föddes hemma där vi bodde i vårt hus för hon han inte in till sjukhuset. Paulina spelar fotboll i LIF som back och hon är mycket med kompisar och hon är redan nu i sjuan som hon går i en riktig liten skitunge. Enligt vad hon och mamma säger iaf.
Fotboll är något hela min familj gillar och som alla har spelat, duktigast ar mamma som har spelat i Skånelaget.
Hon fick sluta med det när jag var typ 4 år för då fick hon en knäskada. Mamma har spelat i några olika klubbar, men modersklubben är SIF Snogeröds IF. Sen har hon även spelat i Stehag och Löberöd. Hon var nog mest mittfältare har jag för mig, men även anfall ibland typ. När hon var runt 16 år och spelade i SIF åkte hennes lag till USA för att spela cupp. Mycket mer vet jag inte om henne och fotboll, jo typ att hela hennes familj också var galna i fotboll, typ hennes mamma var lagledare till sina döttrars lag och hennes pappa var tränare och spelad själv.
Min pappa har också spelat fotboll, men han var inte riktigt lika duktig. Han spelade i LIF och slutade ganska tidigt innan han blev vuxen. Han spelade som back. Även hans familj var galna i fotboll, fast inte riktigt lika mycket som mammas familj. Men pappas äldsta bror spelade en del han med, han var målvakt, och mellanbrorn spelade bara ett litet tag. Pappas pappa, min farfar var även han tränare till sina söner och han har själv också en gång i tiden spelat i LIF.
Jag har också spelat fotboll, jag började när jag gick i fyran i F96 i LIF. och jag slutade i åttan då vårt lag F96 lades ner av för lite folk, eller de lades ju inte ner, men nu är de typ F97 och jag är för gammal för de. Jag spelade i slutet som målvakt och innan de så flyttades jag runder lite, typ ibland var jag topp och ibland mittfält och ibland back. Jag har aldrig varit så jätte duktig på fotboll, men det är riktigt skoj iaf.

I F96 spelade jag och min syster i samma lag och vår mamma var tränare från start i fyran tills de blev F97 i åttan.
.

Jag började i åttan med innebandy i laget i Löberöd, kommer inte ihåg vad de hette men jag tror de va typ Phoenex, alltså de hette de, fast de stavas nog inte så. Iaf så va de nog F94 lag. Jag spelade nog bara ett år där typ. Det var riktigt skoj, men laget gick ihop med Eslöv i slutet så jag slutade, men den sista matchen jag var med i gjorde jag mitt första mål! :D Annars spelade jag som back.
Även min syster började med innebandy. Hon spelade också back och på matcher brukade hon och jag spela i samma kedja. Hon fick inte lov att fortsätta med innebandy av mamma när vi slogs ihop med Eslöv för då blev de damlag och spelet var egentligen för tufft redan för henne i F94.

Laget i bandy! :D

Jag har även gått på skytte sen typ sexan. Jag var riktigt duktig på de. Men jag var aldrig riktigt intresserad. Men jag har vunnit en del tävlingar genom de typ tre åren jag sköt, dom flästa på skytteklubben som jag sköt på i min ålder började där när dom gick kanske i ettan eller tvåan, och för att jag började där i sexan var jag ju väldigt duktig. Jag tog även rekord i föreningen av att skjuta högst poäng flest gånger i rad. Jag sköt full pott, alltså 200 poäng cirka tio gånger i rad och de gamla rekordet var typ åtta gånger i rad. Mina föräldrar ställde alltid upp och följde med mig och de körde mig runt för att tävla. Jag har tävlat i utomhus skytte i Jönköping, fast de gick inte så jätte bra där. Sen har jag tävlat i inneskytte, luftgevärsskytte i en tävling som heter skyttiaden. Jag gick vidare ett steg upp, det var typ en tävling om vem som kunde bli bäst i sverige eller skåne eller något sånt. Men jag vann hela tävlingen när vi var på de första stället i Hörby, där jag fick skjuta final och sånt läskigt skit. Riktigt skoj var de. Men sen åkte jag ut i den andra. Jag hade egna gevär, både luftgevär och utomhus gevär. Luftgeväret var bäst. Riktigt fint, blått och min älskling. De är de jag saknar mest med skytte. Jag hade två halvfina gevär till uteskyttet.
Även min syster började med skytte, fast hon slutade ganska tidigt. Men hon var också duktig. Den skyttiadentävlingen i Hörby vann även hon för sin ålder med en final.  De är en tävling vi i min familj inte glömmer på länge, för de var riktigt kul.
Pappa har också gått på skyttet i Löberöd när han var liten från och till, han var väl normalduktig. Hans bror däremot, mellanbrorn var duktig på skytte och sköt en del.

Lite priser

Nu orkar jag inte skriva mer om mig själv och mitt liv och sånt, men nu har jag börjat på de, och fortsättning kommer någon gång! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0